Strukturált víz a várandósság alatt

Vízfogyasztás a terhesség alattDézsi Réka dúla – a ParaMedica Egészségmagazinban megjelent – cikkéből megtudhatjuk miért fontsos a VÁRANDÓSSÁG ALATT ISstrukturált víz fogyasztása:

Strukturált vízfogyasztás várandósság alatt

Ahogy Földünk felszínének nagy részét víz borítja, ugyanúgy testünk jelentős hányadát is víz alkotja. A víz olyan lételemünk, melynek megfelelő mennyiségű fogyasztását egyetlen nap sem nélkülözhetjük. A folyadékhiányt testünk kívül száraz, gyorsan ráncosodó, öregedő bőrrel, belül számos emésztőrendszeri, keringési, kiválasztási és egyéb panasszal, működési rendellenességgel jelzi.

Nem is gondolnánk, mennyivel tovább maradhatnánk fiatalok, ha jól hidratált bőrrel, folyadékkal optimálisan feltöltött sejtekkel, szövetekkel rendelkeznénk. Mennyivel hosszabb ideig megőrizhetnénk mozgékonyságunkat, hajlékonyságunkat, ha elegendő ízületi folyadékkal, csigolyáink között kellő folyadéktartalmú porckorongokkal járnánk-kelnénk. Agyműködésünk hanyatlása, a feledékenység és időskori elbutulás is kevésbé fenyegetne, ha nem felejtenénk el inni!

A vízkérdést ez alkalommal az élet kezdeti időszakával összefüggésben vizsgáljuk, amikor éltető közegünk épp a víz – vagyis a magzatvíz –, s folyadékpótlásunkról még nem mi, hanem édesanyánk gondoskodik.

Mennyi vizet igyunk a várandósság alatt?

A várandósság és szoptatás alatt a nők szervezete több folyadékot igényel. A tiszta víz azért ideális a kismamák számára, mert nem terheli a szervezetet cukorral és kalóriákkal.

A strukturált víz, azaz a természetes molekulastruktúrájú és energiaszintű víz fogyasztása sok várandósság alatti problémára gyógyír lehet, például strukturált víz fogyasztásával megelőzhető a szervezet fokozott vízvisszatartása. A víz egyéb, várandósoknál gyakori problémát is megelőzhet, például a székrekedést, húgyhólyaggyulladást, aranyeret, fejfájást, hányingert és gyengeséget. Azt is megfigyelték, hogy a nagy mennyiségű vízbevitel csökkenti a terhességi csíkok kialakulásának esélyét. A várandós nőknek napi minimum 2 l víz fogyasztása javasolt. Torna, intenzív mozgás, illetve nyári meleg esetén ezt a vízbevitelt még fokoznunk kell napi 4-5 literre. A kiszáradás különösen a 3. trimeszterben veszélyes, mert összehúzódásokhoz és koraszüléshez vezethet.

A víz emlékezik

Fontos figyelnünk az elfogyasztott víz minőségére is, hogy káros anyagoktól mentes, kiváló minőségű strukturált vizet fogyasszunk. Az ilyen víz ősi természetes forrásokban található, míg a csapvíz a legtöbb esetben elveszíti éltető erejét a vízelosztó rendszerben végbemenő számos folyamat során.

Ha Ön tudatában van annak, hogy a víz memóriafunkcióval bír, akkor gyermekének az élő víz segítségével pozitív üzeneteket küldhet, amelyek hozzájárulhatnak az egészségéhez. Dr. Masaru Emoto japán tudós vízkutatásai során felfedezte, hogy a víz a tudatos emberi szándék és a tartalmazó környezet hatására képes információt befogadni, fenntartani és továbbszállítani.

A várandós nők szervezetének kb. 70%-a, és a magzatot tápanyagokkal ellátó vér több, mint 84%-a víz, így Ön ennek a víznek révén is közvetítheti gondolatait és érzelmeit a magzat felé. Mivel az anyatej több mint 87%-a vízből áll, ezért az élénkített víz fogyasztásával Ön megszületett gyermekének is a legjobbat nyújthatja.

Az anya és a magzat fizikai egészségén túl, fontos figyelmet szentelnünk a mindenkori állapotot befolyásoló lelki tényezőknek is. Nem elégséges a testi tüneteket felkutatni, elemezni és orvosolni. A várandósság ugyanis nagy hatással van az anya érzelmi és szellemi állapotára, felmerülnek olyan blokkok, félelmek a tudatalattiból, amiről fogalma sem volt azelőtt. Érdemes egy jó szakemberrel átbeszélni a pillanatnyi állapotot, a baba fogantatásának körülményeit, a várandósság lelki egyensúlyát vagy épp egyensúlytalanságát, a kapcsolatot a szülőkkel, az apával, a környezettel. Dolgozzunk az elengedésen minden szinten, hiszen a testi-lelki egyensúlyhoz kiemelkedően fontos az önismereti, belső munka. Az anyaság akkor lesz boldog és teljes, ha az anya megtanulja elfogadni és szeretni feltételek nélkül önmagát és gyermekét, a felszíntől, az anyagiaktól, a körülményektől függetlenül.

(A Water Magazine 2013. májusi cikke alapján.)

Dézsi Réka
szüléstámogató dúla és tréner, DONA